معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کاهش میزان مرگ و میر نوزادان این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ در کردستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شاخص NMR یا میزان مرگ نوزادان از ۱۰.۱۸ در هزار تولد در سال ۹۷ به ۹.۲۳ در هزار تولد در سال ۹۸ کاهش یافته است.

او با اشاره به انجام اقدامات تخصصی مورد نیاز بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور افزود: با سفید شدن وضعیت بیماری کرونا در استان در هفته اول شهریور امسال واحد MRI فقط به بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و اینتر مدیا اختصاص یافت که از تعداد ۱۱۷ بیمار مبتلا به این بیماری در استان برای ۹۲ بیمار MRI قلبی کبدی انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای بیماری کرونا بخش نوروژلوژی جهت تجمیع خدمات بیماران خاص به مرکز درمانی کوثر انتقال یافت، گفت: ۷۹ نفر نیروی متخصص در بیمارستان‌های دانشگاهی در راستای مقابله و کنترل اپیدمی کرونا فعالیت دارند و تمام بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی در استان جهت آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و مدیریت بحران بیماری‌های عفونی ارزیابی شده‌اند.

جدیدالاسلامی افزود: ترویج فرهنگ ایمنی و استقرار استاندارد‌های ایمنی بیمار در بیمارستان‌ها از طریق اشاعه فرهنگ گزارش‌دهی خطا بدون ترس از سرزنش با ارسال بیش از ۳۷۵ مورد واقعه ناخواسته تهدید کننده حیات، علل ریشه‌ای وقوع آن‌ها بررسی و ارزیابی شده است.

او با اشاره به اینکه بازدید از مطب‌هاو مؤسسات پزشکی سطح استان جهت اطمینان از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد پیک چهارم بیماری در ماه‌های آینده نباشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.